پایان نامه ارشد : مطالعه و بررسی انواع سیستم های فرمان در خودروهای سواری

دانلود متن کامل پایان نامه مطالعه و بررسی انواع سیستم های فرمان در خودروهای سواری

دانشگاه علمی کاربردی

واحد ملایر

عنوان:

مطالعه و بررسی انواع سیستم های فرمان در خودروهای سواری

استاد

حامد لبافی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

سیستم های فرمان خودرو را می توان شامل اهرم بندی فرمان و جعبه فرمان دانست . اهرم بندی فرمان از لحاظ تئوری از اصل آکرمان پیروی می کند ولی در حالت واقعی برای پایداری جهتی خودرو از اصل آکرمان مقداری انحراف دارد . نمونه ای از اصل آکرمان در کالسگه های قدیم دیده می شود که دو چرخ جلو حول یک مرکز لولا شده می چرخند . در سرعت های پایین خودرو در مسیر فرمان داده شده می پیچد . در سرعت های بالا با بیش فرمانی و کم فرمانی روبرو می شویم ، اگر چه بیشتر با کم فرمانی روبرو هستیم ولی باید هر دو اثر را کاهش دهیم . با تقویت نیروی جانبی در تایر ها این مشکلات در سیستم های فرمان حل می شوند . با چهار چرخ فرمان کردن خودرو ها و طراحی سیستم های نیروی جانبی در تایرها افزایش می یابد و در نتیجه به پایداری جهتی خودرو می رسیم . همزمان فرمان پذیری خودرو افزایش می یابد .

برای افزایش نیروی اعمال شده بر غربیلک جعبه فرمان را طراحی می کنیم . در جعبه فرمان های معمولی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان باید بزرگتر باشد ، همچنین جابجایی نیرو نیز بیشتر است . با به کار بردن جعبه فرمان های قدرتی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان و جابجایی نیروی اعمال شده کاهش می یابد . در فصل اول به بررسی سیستم فرمان خودرو می پردازیم . در فصل دوم به بررسی هندسه سیستم فرمان می پردازیم ، در این فصل نسبت فرمان متغیر و نسبت فرمان دینامیکی را تعریف می کنیم . در فصل سوم سیستم فرمان هیدرولیکی پراید را معرفی می کنیم و در فصل های بعدی آشنایی با نرم افزار ADAMS و آنالیز نتایج آن می پردازیم.

فهرست

عنوان شماره صفحه

فصل اول

1-معرفی سیستم فرمان. 3

انواع سیستم فرمان درAdams:. 4

2- اجزای سیستم فرمان. 6

3- انواع جعبه فرمان. 6

1-3- جعبه فرمان ساچمه ای. 7

2-3- جعبه فرمان شانه ای:. 8

4- نسبت فرمان. 9

1-4- نسبت فرمان متغیر. 10

5- سیستم فرمان هیدرولیكی. 10

1-5- انواع فرمان های هیدرولیكی. 11

2-5- اجزای سیستم فرمان هیدرولیكی. 11

1-2-5- پمپ فرمان هیدرولیكی. 13

2-2-5- شیلنگ ها و اتصالات. 14

3-2-5- روغن فرمان هیدرولیكی. 14

4-2-5- كلید فشار سیستم هیدرولیكی. 14

3-5- جعبه فرمان ساچمه ای هیدرولیكی. 14

4-5- جعبه فرمان شانه ای هیدرولیكی. 15

5-5- جعبه فرمان با نیروی كمكی. 15

6- سیستم فرمان الكترونیكی. 17

1-6- طرح یك سیستم EPS بر روی ستون فرمان. 18

2-6- مقایسه سیستم فرمان هیدرولیكی و الكترونیكی. 19

3-6- مزیت های سیستم فرمان الكترونیكی. 21

فصل دوم

1.مزیت مكانیكی:. 23

2.نسبت فرمان(نسبت دنده):. 23

3.زاویه كمبر(Camber Angle):. 23

4.شیب محورفرمان(King pin angle):. 24

5.زاویه مجموع:. 24

6.انحراف فرمان(scrub radius):. 25

  1. زاویه كستر(caster angle):. 25
  2. زاویه تو (toe angle):. 26
  3. 9. زاویه آکرمان(ackerman angle):. 27

10.ست بك (setback):. 27

نیروهای وارده برفرمان:. 28

فصل سوم

مجموعه پمپ هیدرولیک :. 35

مخزن هیدرولیک:. 35

لوله های انتقال سیال:. 36

فصل چهارم

آشنائی با نرم افزارADAMS. 38

نرم افزارADAMS. 39

ADMS/ SOLVER -1:. 39

ADAMS/ VIEW -2:. 40

ADAMS/ TIRE -3 2:. 42

ADAMS/ ENGINE -4:. 43

ADAMS/ AIR CRAFT -5:. 44

ADAMS/ CAR -6 :. 45

ADAMS/ CHASSIS -7:. 46

فصل پنجم

Adams/car. 53

محیطهای کاریAdams/car:. 54

مزایای Adams/car:. 56

آنالیزجابجایی چرخها:. 63

static loads:. 64

steering (اجرای آنالیز فرمان):. 65

فصل ششم

نتایج آنالیز سیستم فرمان(steering ). 67

منابع.. 81

 

مقدمه

دراغلب ماشینهاودستگاههای صنعتی رفتاروحرکات هماهنگ وهدف دار مجموعه اجزاءواعضاء،سیستمی دینامیکی را ایجاد می کند.

که مهندس طراح دراولین گام گریزی به جزء تجزیه و تحلیل حرکتها و نیروها درآن را ندارد.از طریق این مرحله است که نهایتاٌ به فازهای بهینه سازی و طراحی استانداردسازی…دسترسی می یابد.

در تحلیل سیستمهای دینامیکی اعتبار نتا یج بستگی مستقیم به میزان بالا بودن دقت و پرهیزاز فرضیات ساده کننده درمدل سازی دارد. دستیابی به نتایجی معتبر و اطمینان از محصولات مربوط به آن به جزءاز طریق به کار گیری نرم افزارهای صنعتی پیشرفته،

بسیارسخت و پرهزینه و چه بسا در شرایط رقابت جهانی صنعت غیر ممکن است .

یکی از این نرم افزارهای پر استفاده در صنعت که در شبیه سازی سیستم های دینامیکی بکار می رود، نرم افزارADAMSمی باشد که در این پروژه ابتدا شرح مختصری از آن داه می شودو سپس بخش های مختلف نرم افزار به طور مختصر معرفی می شودو پس از آن بخش ADAMS/ CAR به طور کامل شرح داده می شود ،که شامل طراحی و ساخت سیستم فرمان خودروی پرایدو سپس تست آن مطابق با شرایط تستهای استانداردمی باشد.

تعداد صفحه :۸۷

قیمت : 14700تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.

پشتیبانی سایت : [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

*** *** ***